June 2, 2014

Kemudian

Solat aku tinggalkan,
berdoa aku lupakan,
kawan berkopiah dan bertudung labuh aku jauhkan, ekstrimis, pentaksub melampau!
Berbaju lambang muslim, aku campak jauh-jauh. "Aku tak da Tuhan".
Al-Kitab, aku jadikan hiasan.

Aku tak percaya pada persaudaraan, kecintaan dan kesetiaan. Plastik.

Berbulan, hidup aku tanpa Tuhan. Aku bergantung kepada kebebasan kerana berTuhan penyebab hidup banyak pantang larang, banyak undang-undang. Kan? 

Ramai orang fikir, beruntung lahir-lahir sudah Islam, mati nanti, confirm ke syurga. Betul? Doktrin sundal.

Sebenarnya, ramai orang keluar Islam bukan kerana Islam, tapi kerana Muslim. 
Yang untungnya; mereka yang kenal Islam dahulunya SEBELUM Muslim.
Aku malang kerana aku kenal; Muslim.

Penyebab aku hilang percaya pada agama, Tuhan dan kepercayaannya. Apa-apa agama sekalipun. 
Cuma aku ada pegangan, prinsip.

No comments :